Phase 3 : Ceramah + Belajar 'Drive'

U'allz tau tak..huhuhuhu...hari awal gila aku bangun,paling awal la dalam tahun ni kot....pukul 5am tu.......kekekekeke...ni sbb semangat gila nak gi I.M(Institut Memandu)..pas LULUS test-computer ari tu,so moving on to the next phase which is learn how to drive safely...

Apa2 pun,urusan kat I.M ni mula jam7pg...aku smpi dalam lebih kurang pukul 6:50pagi..smpi jak di situ,aku terus SMS cikgu 'memandu' dulu nak tau apa nak di buat..dalam beberapa saat jak dia balas balik suruh aku byr fee,RM210 kt office I.M..fuh!!gilak ramai orang...tp berkat 'kelicikan' aku,aku manage untuk menyelusup masuk ke depan kaunter..hahahaha..aha!!dalam kesesakan dalam office tu,aku terjumpa my-long-lost friend lar....crita2 gak la,dia pun amik lesen jugak tp lesen motor...

Aku pon di arahkan utk masuk kat Bilik Kuliah 3 tuk sesi ceramah selama 3jam..penceramahnya sama jak mcm 1st aku dtg ari tu...hehhehe...agak boring gak la smpi terhangguk2 aku mengantuk..hehehe..tp untuk sesi ceramah kali ni dia bahagi dua sesi,setiap sesi sejam setengah pas tu ada break 30minit...

Dalam ceramah ni,ktaorg di ajar cara2 pemanduan yang selamat,asas2 pemanduan,part-part dalam kenderaan,enjin....bla...bla...bla...bla...ZzzzZZZZzzz....yikes!!!ni aku nak 'habaq' ni,masa dalam sesi ceramah ni,ada lah gelagat dan tingkahlaku para calon yang aku rasakan kureeeennng sesuai atau in other words means kurang ajar..(harsh huh???)...

Cerita 1 - masa dok aku ni mengantuk gaban dan hampir terlelap..tiba2!!!(bunyi HP.........)dalam hati aku punya la terkejut berokz...aik!!tak tau adab ka,dah tau org bagi ceramah kat depan bukan main lagi dia dengan bunyi HP nya yg ala2 lagu artis,dah la lama,bising pulak tu..trus dia pon ala2 panik dan cek kat beg,trus dia bagi mati..(x jadi aku terlelap..hahahahahaha)..dalam 3 minit camtu,berbunyi lagik..alamak!!takkan la x ambik inisiatif,ingatkan dia bagi silent phone tadi,kali ni lagi teruk,punya la sedap dia bercakap dalam fon tu almost 5minit,kalau whispering xpa jugak,ini cakap mcm dia sorang jak kt dalam bilik tu..kesian penceramah tu,buat muka slumber jerk....

Cerita 2 - ni pula gelagat salah satu calon lelaki yang kira dah pandai sgt kot....asyik nak menyampuk cakap penceramah tu,,,dah la dtg ceramah dgn pakaian yang aku rasa mmg tak sesuai la,dengan spek mata itam,'snow' cap,baju ntah-hapa-hapa-ntah,seluar jeans yg ketat dgn kasut but...seswai ka u'allz..????huhuhu...tgh sedap penceramah tu menerangkan,tiba2 dia pon nak bersuara jugak.."iya...iya...tau sudah...hahhahahaha"..penceramah tu pun slumber jak la buat muka kering...ingat smpi tu jak,rupanya ada lagi,kali ni dia buat lawak bodoh pasal brek pulak.....pas tu asyik2 sebut nak makan..makan..makan..tolong la....annoying betul..ingat dia jak dlm ceramah tu,kalau tanak dengar,keluar la...fuh...

Tu la kejadian2 yg berlaku tadi..sungguh menyengalkan...mungkin di masa akan datang kena brief dulu kot pasal pemakaian yang sesuai kalau attending some informal event or sumthing like that..ni kau tgk pon td,ada yang datang pakai seluar trek...la,ingat nak bersukan ka???macam2 la..


(Bilik Kuliah yang tak-seberapa-nak-besar...)

Habis sesi ceramah tu tepat2 pukul 11:15am,sebelum abis ceramah tu,penceramah tu sempat pesan langkah2 keselamatan kalau g test-drive nnt....aku ni cuba la mengingat satu persatu supaya x la aku panik dlm keta tu..huhuhuhu...


(Kawasan Luar Bilik Kuliah....*kagum tgk org tu bawa kotak oren byk gilak*)

Aku pon terus la meng'calling' cikgu 'memandu' yang belum kau ketahui rupa paras nya macam mana...dia pon bagitau test-drive tuk aku buat esok jak,sbb schedule dia padat..aku pun ok jak la..trus la pulang.............lalalalallalaalalala...penat jo!!!

P/S : zzzzzzzZZZZZZZZZZzzzzzzzzz............(mengantuk gilak,bgn awal kan tadi...hehehehe)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Phase 3 : Ceramah + Belajar 'Drive'"

Related Posts with Thumbnails