KL : Episode 4 = Go siGht-seeing!!!

Hari ni dah menjangkau hari ke-4 ktaorg kt KL ni...setelah habis memborong-shopping gila2 kemaren,hari ni jalan2 jak...dari semalam dah rancang hari ni ktaorg suma g Putrajaya..so,dah la booking van tuk g sana..dalam jam11am camtu ktaorg suma tunggu van tu kat depan hotel...ermm..tepat2 van tu dtg jam11am..ermm..dalam bincang2,memandangkan kami ni sramai dalam 12org la camtu,org van tu cakap kena guna 2 van sbb kalau van tu 'overload' bleh kena saman...stlh bincang-punya-bincang,x jadi amik van lagi satu,tp guna taxi..

Taxi tu punya la lama ktaorg tunggu...lebih kurang sejam la pulak..huhuhu..apa lagi,berlegar2 dulu kat The Mall...dalam jam12.30tghari tu taxi dtg dan kmi pon bergerak sama..sekali masuk kt dalam van tu,punya la luas..smpi boleh muat 18org...so-very-the penipu pemandu van itew...kwang3x....

So,jalan-punya-jalan smpi Putrajaya jam 1:45pm..kat situ pulak jalan g masjid PJ tu kena tutup utk elak jem sbb solat jumaat kan...so,kmi pun jalan masuk tuk g masjid..punya la jauh..dah la panas..sabar je la....sampai kt depan masjid tu,rehat2 dulu..nasib la masa smpi kt depan masjid cuaca jadi mendung...fuh!!!

Kmi pon apa lagi,memulakan la sesi gambar-bergambar...huahuahua...akitiviti paling penting ni kalau g sight-seeing...huhuhuhuhuhuhu..

Pas tu,dah pukul 2pm,ktaorg g makan kat Selera Putra..makanan sini boleh tahan mahal jugak..ktaorg decide makan kt satu tempat nasi ayam...sepinggan RM7.00..tp nasi ciput...kwang3x....masa dah abis makan tu,tiba2 adik bongsu aku plak termuntah(naseb aku dh abes makan)..mungkin sbb minum susu overload kot...

Tepat jam 4pm,ktaorg gerak g KLCC,so dalam jam 5.05pm ktaorg smpi kat KLCC...smpi jak kat KLCC semua nak terkencing la pulak..dgn kelam-kabutnya kmi semua mencari toilet dan main redah terus masuk jak..sekali kena bayar RM8!!alahai...satu orang RM2 rupanya...kehkehkehkehkehkeh...pas tu g la tgk2 kasut JIMMY CHOO..mahal-tak-boleh-blah...sepasang paling murah pun dalam RM3ribu....waaaaaaaaa!!!!!!...kt sini aktiviti gambar2 lar..kt depan menara KLCC...huhuhuhuhuhu,,,

Dalam kol 6.30pm tu kmi berpisah,satu kumpulan naik teksi balik hotel,ktaorg naik LRT balik hotel..sebelum balik hotel tu,ktaorg round2 dulu kt KLCC,kt situ ktaorg jumpa Linda Jasmine & Que Haidar..(ewah2)..smpi la kul 7pm cam tu pas tu apa lagi,kmi pun bergegas g stesen LRT kt bwh tanah tu..kt sini punya la aku kalut..ye la..smpi stesen tu aku x nmpk kaunter,yg ada mesin beli tiket-automatik..alamak!!aku x tau la guna ni..huhuhu..last2 pusing punya pusing..eh,ada plak kaunter..nasib-nasib..pas tu kmi semua beli tiket g masjid jamek...smpi kat masjid jamek tu,tukar tren plak g PWTC..mas kt situ byk la insiden lucu,huhuhuhu..ada la pulak kad masa nak kuar dr stesen tu dah masuk tp pagar tak buka2...kalut2..last2 g bgtau kt pacik sekuriti..nasib boleh lalu...akibatnya..org pun jadi jem sbb tgu ktaorg..hahahahahahahaha..

Smpi jak kat hotel,ktaorg trus g the mall...beli seluar....n then trus balik la hotel..penat......(P/S : gambar2 di upload esok yer...huhuhuhu)tgu yah!!!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "KL : Episode 4 = Go siGht-seeing!!!"

  1. Cahaya Bulan says:
    December 20, 2008 at 12:55 PM

    wah.. sangatlah sight seeing.. :) hm best2.. jumpa Que? hee.. jelesnya aku.. huhu.. gmbrnya x diupload ya.. hm.. xpalah.. besok pun besoklah.. :)

  2. aidah says:
    December 20, 2008 at 9:32 PM

    aisehmen...bestnya berjalan2 erm said mana yang ko jumpa?Said idrus ka?Atau sid lain?

  3. we~win says:
    December 20, 2008 at 9:48 PM

    syed idrus la..kwn kta tu...

  4. we~win says:
    December 22, 2008 at 10:53 AM

    heheheh

Related Posts with Thumbnails