Ceritera kisah exam QTI......



Hari ni adalah test QTI aku.. actually QTI adalh "Qualification Test Driving" ataupun "Ujian Kelayakan Pemanduan" utk menentukan seseorang itu sedia untuk mengambil test JPJ atau tidak..

Jadi alkisahnya semua yg ambik test QTI ni dikehendaki menghadiri taklimat tepat pukul 7 [ padahal lambat mula, jam 8 jugak start ].. so dalam sebuah bilik tu ktaorg semua di bagi taklimat oleh Pegawai JPJ sebelum ujian di jalankan... lebih kurag 40 org gak yg ambik test QTI tadi.. so mula taklimat pukul 8am-9.20am... pas tu makan sebelum ujian di mulakan...

Jam 9:40am ktaorg di arahkan berkumpul dekat ngn bukit dlm i.m tu untuk ujian naik bukit.. aku tunggu punya tunggu.. last2 org yang ke-15 di panggil untuk test...di sini ada dua kejadian ;

Kejadian 1


- time ni jugak lah tiba2 I.M ni di kecohkan oleh bunyi hon kereta yg x henti2.. so ktaorg stop kejap test pas tu g tgk.. ya ampun.. laki-bini bergaduh dalam kereta smpi hampir bertumbuk.. alahai!! bikin malu jak bergaduh tmpt awam.. apa daaa..



[ Begini lah kejadiannya !!! ]

Kejadian 2


- time giliran aku tu nama aku pun di panggil ;

Penilai : Mohd Yuzrin!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku : Ya.. saya...
Penilai : Mohd Yuzrin!!!!!!!!!!!
Aku : [aik.. org ni kan dah tgk aku angkat tangan, apasal dia jerit lagi??] ya..
Penilai : Kamu ka Mohd Yuzrin?? [ sambil tunjuk kat aku nama dalam list ]
Aku : Ya la saya Mohd Yuzrin..
Penilai : ha??!! aiya!! i thought u some tionghua boy... ok2.. lu masuk dalam kereta
Aku : [ lol... buat saspen je, do i look so much like chinese?? ]


Mmg seram+takut+nerves jugak la.. hehehe.. masa naik bukit tu, aku dapat dua chances untuk ulang balik sbb percubaan pertama x smpi, percubaan kedua baru la lepas!!! yeay... Pas tu test parking + 3 penjuru... pas tunggu keputusan, Bahagian I aku lulus dan pergi pulak ke Bahagian II iaitu test laluan jalanraya...



[ Turun bukit dengan bergaya.. kononnya la.. hahahaha ]

So, semua yg pass Bahagian I berkumpul sebelum di suruh untuk memilih kereta, kereta tu satu-satu dtg, semuanya ada 8.. yg sengal nya salah satu tu penceramah ktaorg yang muka garang.. semua takut nak naik kereta dia... hiks..


[ PASS!! ]

Aku start tunggu kereta jam 10:25am. so rilek ar.. bagi yang smpi dulu, so fair and square la kan.. tp yg bikin geram, yang beru je smpi dari Bahagian I trus nak naik keta test laluan.. agak2 la.. walaupun x di panggil nama, consider la sket org yang lebih awal, lebi2 lagi dlm group ktaorg ni byk yang ala2 veteran.. kesian kt dorang yg tunggu lama dah... geram aku, dah la muka mcm penyangak.. isssh.. choi!!

Apa2 pun, dalam tunggu turn tu smpt lagi la bercerita-berkongsi pengalaman dgn bebudak yg thought that i'm at the same age as them... hahahaha. rupanya adik2 sangat..hihihi.. tiba giliran aku naik kereta Kelisa dgn Penilainya org Cina jugak.. ni lagi satu.. dah terang2 nama kt borang yg aku bagi kat dia tu Mohd Yuzrin boleh lagi dgn selamba badaknya cakap cina.. aku pun blur... huh???? apa daa...

Masa test laluan tu aku dapat laluan 1.. ok.. senang jer laluan ni.. ok la x byk selekoh sgt.. gabra jugak la masa bawa Kelisa tu, ye la biasa bawak kancil jak kan..ihihihi.. habis laluan tu aku redah, yes i pass....!! walaupun markah ala2 cukop makan.. tp ok la aku lulus,pas ni bleh amik JPJ ja...


[ The end-result.. if u look closely....LULUS.. ]

Alih2 tgk jam, laaa... pukul 1pm dah... setengah hari aku kat I.M ni..


P.S : Penat nya ari ni.. JPJ schedule will be next Tuesday..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "Ceritera kisah exam QTI......"

  1. farish izaryl @izreez says:
    April 8, 2009 at 4:08 PM

    wahah tahniah win lulus qti.. nti drive elok2 mse test jpj taw hehee

  2. we~win says:
    April 8, 2009 at 4:44 PM

    rizz : huhu~~!! thanks rizz.. insyaallah... takut terover nervous jew nnt..

Related Posts with Thumbnails